Cookies: Vi använder cookies för bästa upplevelse. Genom att använda vår webbplats samtycker du.
Periodresultat
Fyll i resultatet för period 1 i kolumnen P1, resultatet för period 2 i P2 och resultatet för period 3 i P3.
Vinst efter tre perioder ger 3 poäng till segraren och 0 poäng till förloraren.
Om matchen slutar oavgjort spelas normalt förlängning (Overtime). Målen som görs under förlängningen fylls i kolumnen OT.
Om matchen avgörs på straffar (Shootout) fylls straffresultatet i kolumnen SO.
Vid match som avgörs efter OT eller SO får vinnaren 2 poäng och förloraren 1 poäng.
CupSupport har stöd för Matchresultat (Standard-mode) och periodresultat.
Standard-Mode är det som är enklast för tävlingsledningen, slutar en match 3-2 så fyller man helt enkelt i 3-2 och klicka på spara i programmet. Blir det förlängning eller straffar (i t.ex ishockey och innebandy) så kan man markera att matchen är avslutad Sudden Death och då tar programmet hänsyn till det när programmet fördelar poängen.
Matcherna i spelschemat uppdateras under "Hantera Gruppspel". När du har skapat ett konto, så är standard-mode aktiverat. Om du vill aktivera period-resultat, så sker det underst på sidan för Hantera Gruppspel.
Klicka på uppdatera-knappen vid respektive match för att kunna fylla i resultat och ändra matchstatus.
Det är först när matchen markeras som avslutad, som resultatet räknas med i tabellen.
Fyll i resultatet för period 1 i kolumnen P1, resultatet för period 2 i P2 och resultatet för period 3 i P3. Vid förlängning (OverTime) så fylls resultat för förlängningen i kolumn OT. Vid straffar (ShootOut) så fylls straffresultatet i kolumnen SO.
I första matchen så blir periodresultatet: 1-0, 2-1 och 1-0. Resultaten fylls i i kolumnerna P1, P2 och P3.
Programmet summerar ihop periodresultaten till matchresultat (4-1) och ger 3 poäng till segraren och 0 poäng till förloraren. Eftersom matchen är markerad som avslutad, så räknas resultatet med i tabellen.
I match nr 2 så blir matchresultatet 4-2. Vi fyller i resultaten i varje period.
Det blir 3 poäng till segraren och noll poäng till förloraren. Kom ihåg att markera matchen som Avslutad, annars så räknas den inte med i tabellen.
I match nr 3 så är det oavgjort efter tre perioder (3-3) och matchen går till förlängning (OverTime).
Matchen är fortfarande oavgjort efter förlängning (OT). Eftersom det blev noll gjorda mål i förlängningen så fyller vi 0-0 i kolumnnen för OT. Matchen avgörs sen på straffar och vi för in straffresultatet i kolumnen SO (ShootOut). Programmet summmerar alla kolumner och matchresultatet blev 5-4 efter straffar.
Vinnaren får 2 poäng och förloraren får 1 poäng.
Så här se tabellen ut när man är inloggad som administratör.
Tävlingsledningen kan manuellt ändra ordningen på lagen efter t.ex inbördesmöte genom att ändra dold ranking-poäng (Dold RP).
Norrköping leder tabellen med 3 poäng.
Linköping har samma poäng som Växjö, men bättre målskillnad.
Växjö har spelat 2 matcher och vunnit en match på straffar (2 poäng) och förlorat en annan match.
Jönköping och Eskilstuna har 1 poäng vardera.
Klicka här för mer info om Poängräkning och sortering av tabell.
Så här se spelschemat ut för spelarna och besökarna. Varje cup har en egen cupsida, med spelschema och tabell. OT= OverTime (Förlängning), SO= ShootOut (Straffar).
Så här se tabellen ut för spelarna och besökarna.