Det är gratis att skapa ett konto på CupSupport. Mindre cuper är gratis men för större cuper så behöver man uppgradera till Silver- eller Guld-versionen.

Gratis-versionen gör det möjligt att testa CupSupport innan man väljer att uppgradera till en betalversion. Testa i lugn och ro!

Klicka på Skapa konto för att skapa ett gratis konto på CupSupport.
Fyll i cupnamn, sport, e-post och hitta på ett lösenord.

Tips! Skriv upp lösenordet i mobilen, så att du har det sparat!


Vid t.ex inaktivitet under en längre stund, så blir man automatiskt utloggad. OBS! Inloggning till kontroll-panelen sker överst på startsidan.

Om du har glömt lösenord, kolla i mobilen eller begär ett nytt lösenord via glömt lösenord.. Om du inte får ett e-mail inom någon minut, kolla i spam-lådan.

Välkommen! När du är inloggad så kan du välja om du vill använda gratis-versionen eller om du vill uppgradera till en betalversion.

Vi rekommenderar att du som administratör använder en dator (eller surfplatta) för att på ett smidigt sätt administrera er cup.

Kontrollpanelen är hjärtat i systemet. Här finns knappar för gruppspel, slutspel och klasser.

Börja med att skapa (minst) en klass i "Hantera Klasser". Varje klass kan ha ett eget, separat slutspel. Återvänd sen till kontrollpanelen.

Klassnamn kan vara t.ex Herr, Dam, P18 etc.

Kontrollpanelen är hjärtat i systemet. Här finns knappar för gruppspel, slutspel och klasser.

Fr.o.m Oktober 2021 så kan man testa CupSupport v.3.0
(Gamla versionen av Hantera Gruppspel finns kvar för de som vill fortsätta jobba med det. Klicka här för instruktion för gamla versionen.)

Klicka på Skapa Spelschema (v.3.0) i kontrollpanlelen så kommr du till sidan Visa tabeller. Börja med att lägga till lag i grupperna. Klicka på knappen Nytt Lag.



Skriv in lagnamn, välj klass och grupp. Klicka sen på spara för att spara laget.
OBS! (Det får naturligtvis inte finnas flera lag med samma namn i samma klass.)

När du har lagt till alla lag i en grupp, då kan du skapa ett automatiskt spelschema för gruppen. Klicka på knappen Skapa spelschema vid gruppen, som du vill skapa spelschema för. Låt CupSupport göra jobbet!

Det går att låta programmet lägga in tid och datum för matcherna.

Tips För större och komplexa turneringar, så kan det vara bättre att bara skapa ett automatiskt spelschema (utan dag & tid) genom att trycka sig vidare utan att ändra några inställningar. Sen går man in på varje enskild match i Hantera Gruppspel och lägger in t.ex tid & plan.

Tennisformat för Tennis, Padel, Bordtennis mm.
Nu går det att skriva in tennisresultat som t.ex 6-3,4-6 och 6-1. Programet har stöd för 1-5 set.
För att kunna aktivera Tennisformat, gå in på Hantera Gruppspel (V3.0) i kontrollpanelen och scrolla ner underst på sidan och tryck på knappen Aktivera tennisformat. (Enbart konton som är registrerade för Tennis och Padel kan aktivera Tennisformat.)
Läs mer om tennisformatet


Nu har programmet skapat ett automatiskt spelschema för grupp 1 i klass 2021.

För att ändra uppgifter om en match, klicka på uppdatera-knappen vid matchen. Fältet för matchnr, tid/bana, resultat och status låses upp. Nu går det t.ex att fylla i att första matchen ska spelas på Bana 1. Klicka sen på spara om du bara vill ändra uppgiften för tid/bana.

Det går också att t.ex fylla i resulatet i matchen och välja status: Avslutad. Klicka sen på spara för att spara uppgifterna om matchen.

OBS! Det är först när matchen är markerad som avslutad som matchen räknas med i tabellen.

Klicka på knappen Tabeller för att se tabeller.

Poängberäkning

Vid matchstatus avslutad är normal poängberäkning: 3 poäng för seger, 1 poäng vid oavgjort och 0 poäng vid förlust. Poängberäkningen kan även anpassas för t.ex ungdomscuper i ishockey (2 poäng för seger, 1 poäng vid oavgjort och 0 poäng vid förlust) genom att man ändra t.ex poäng för Vinst (Blå rutan på sidan.).

I samband med att man uppdatera matchresultaten så kan man välja t.ex matchstatus: Sudden death (t.ex Ishockey), vilket ger 2 poäng för vinst och 1 poäng för förlust eller matchstatus: förlängning(BeachSoccer), vilket ger 2 poäng vid vinst efter förlängning och 0 poäng vid förlust.

Matchstatus "Ungdom" innebär att matchen klassas som en ungdomsmatch och såväl resultat på matchen och tabellen för gruppen döljs för besökare. Det som visas är i praktiken ett spelschema utan resultat.(Vissa förbund kräver vid vissa åldersgrupper att resultat och tabell döljs.)


Här ser man tabellerna för grupperna och klasserna. Det går att byta namn på lagen. Det går också att justera ordningen på lagen i en tabell efter t.ex inbördesmöte genom att ändra dolda rankingpoäng.



Hantering av slutspel.

Varje klass kan ha ett eget slutspel. Gå till kontrollpanelen och klicka på Hantera Slutspel.
Varje slutspel kan bestå av upp till 50 slutspelsmatcher. Kolla på filmen nedan:



Anmälningsformulär för cuper.

CupSupport har Anmälningsformulär för cuper.
  • egen direktlänk till anmälningssidan.
  • tydlig sammanställning av anmälningarna.
  • automatiskt e-post meddelande till tävlingsledningen när ett lag anmäler sig.
  • åtkomst av Kopior av anmälningar till cupen.
  • håll koll på vilka lag som har betalat anmälningsavgiften.
  • import av lagnamn till spelschema och resultatsystem.
  • Bekräftelse-mail till laget som anmält sig.
  • Tröjfärg i formuläret.


1 1 2 1 KALMAR NORRKÖPING 2 1 2 1 HELSINGBORG MALMÖ 3 1 2 1 UPPSALA LANDSKRONA 4 1 2 1 SUNDSVALL ÖREBRO Matchnr: 5 SEMIFINAL 1 2 Matchnr: 6 SEMIFINAL 1 2 Matchnr: 7 FINAL 1 2

Grafiskt slutspel

Vi kommer inom kort att även kunna erbjuda grafiskt slutspelsträd (A-slutspel) med 3 lag, 4 lag, 8 lag, 12 lag, 16 lag och 32 lag per klass. Det finns även stöd för A och B-slutspel för 16 och 32 lag, dvs förlorarna i första omgången hamnar i ett B-slutspel. Varje klass har ett eget slutspel. Grafiska slutspelet syns på cupsidan under egen länk. BETA-version.
Läs mer



2021-2023 CupSupport.se / Cupsystem Sweden AB